“Vanuit het motto “wat je niet meet, kan je niet veranderen of verbeteren” heb ik de overtuiging dat steden en gemeenten via inzichten over hun bezoekers hun stad of gemeente nog aantrekkelijker en efficiënter kunnen maken. Dit kan door budgetten juist te besteden en de impact van deze bestedingen in concrete cijfers in plaats van op buikgevoel te evalueren. The Retail Factory heeft als core business het tellen, meten en analyseren van bezoekers en passanten en hun gedragingen op locaties waar een grote groep mensen zich begeeft. Ik ondersteun het initiatief van Smart Cities omdat het samenbrengen van kennis en ervaringen via zulk platform een waardevolle bijdrage kan betekenen voor deze steden en gemeenten.”

Philippe Van Riel, CEO & Founder 

Project in de kijker

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.

Wat doet The Retail Factory voor smart cities?

Rol in de stuurgroep

The Retail Factory is lid van de stuurgroep om mee aan de wieg te staan van verdere evoluties van Smart Cities en de daarbij horende toepassingen. Zij zijn dagelijks bezig met projecten waarbij data wordt verworven, verwerkt en geanalyseerd in opdracht van bedrijven of lokale overheden. De hardware waarbij deze metingen gedaan worden zal naar de toekomst zeker nog verfijnd kunnen worden. Op dit moment is het bijvoorbeeld mogelijk om passage te meten in een winkelstraat over een afstand van 20 meter. Als dit over een afstand van 5 m of 10 m zou kunnen, zou er nog veel meer interessante info uit kunnen komen.  Focus voor The Retail Factory ligt enerzijds op het ontwikkelen van projecten waarbij deze technologische toepassingen verfijnd kunnen worden.

Anderzijds is het netwerkaspect evenzeer interessant voor The Retail Factory. Smart Cities Vlaanderen biedt de kans om met ‘like-minded minds’ te sparren en synergieën te zoeken. Alle bedrijven in de stuurgroep en in de IBN in zijn geheel zoeken innovatieve oplossingen. Het is zeer interessant om hierover met elkaar in contact te staan. Smart Cities evolueert zeer snel, het is belangrijk om mee aan de wieg te staan van eventuele samenwerkingen. Ook contacten met lokale overheden of kennisinstellingen zijn belangrijk.

Rol in de werkgroepen

Slim leven is het domein dat best aansluit bij The Retail Factory, hun toepassingsgebied focust vooral op retail en stadsbeleving maar kan evenzeer belangrijk zijn voor veiligheid.

Slimme mobiliteit heeft evenzeer raakpunten met de activiteiten van The Retail Factory omdat de techniek die ze ontwikkeld hebben om data te verzamelen, de scansystemen, zeer interessant kunnen zijn voor bedrijven die bezig zijn met real-time data en vice versa. Ook slimme parkeersystemen of verkeersmanagementsystemen gebruiken soortgelijke scansystemen en kunnen dus raakvlak bieden.

In het domein Slim milieu kan de data analyse die The Retail Factory uitvoert voor lokale overheden, goede inzichten geven om urban planning mee op punt te zetten. Hierbij is het belangrijk voor lokale overheden om goed zicht te hebben op aantal mensen in elke buurt, wanneer passeren ze waar, hoe lang blijven mensen, enz.

De toepassingen zijn legio, samenwerkingen met verschillende partijen in de stuurgroep zijn mogelijk en zeer interessant voor The Retail Factory.

Shares
Share This